Kapı zilleri, akıllı hoparlörler, televizyonlar ve daha fazlası! Ev aletleri sizi nasıl gözetliyor?
Akıllı hoparlörler, kapı zili kameraları, televizyonlar ve hatta çamaşır makineleri gibi gündelik cihazların aileleri gözetlediği ortaya çıktı.
Araştırmalar, standart konaklama tesislerinin özel bilgileri yakaladığını ve bunları Google’ın yanı sıra Amazon, TikTok gibi büyük teknoloji şirketleriyle paylaştığını gösteriyor.
Şirketlerin ve ortaklarının, akıllı telefonlarda ve diğer cihazlarda reklam yayınlayarak insanları hedef almak için bu bilgileri kullandığına inanılıyor.
Güvenlik kameraları, akıllı hoparlörler, kapı zili kameraları ve ısıtma kontrol sistemlerini içeren Nest akıllı ev ürünleri, Android işletim sistemini kullanan akıllı telefonlar aracılığıyla bağlanan kişiler hakkında büyük miktarda konum bilgisi topluyor.
Buna karşılık, eşler arası Nest ürünleri, kullanıcılar iPhone’ları aracılığıyla bağlandıklarında çok daha az bilgi topluyor.
Bu ek verilerin neden toplandığı bilinmiyor. Ancak Google’ın ana işi reklam ve pazarlama olsa da Apple şu anda donanım satışına odaklanıyor.
Uzmanlar tüm cihazları inceledi
Uzmanlar, hesap oluşturmak için cihazların hangi bilgilere ihtiyaç duyduğunu, uygulamaların hangi veri izinlerini istediğini ve pazarlama şirketlerinin insanların çalışmaları üzerinde hangi etkinlikleri takip ettiğini inceledi.
Örneğin Bose akıllı hoparlörleri kullanıcı bilgilerini Facebook’un ana şirketi Meta ile paylaşıyor.
Argos dahil büyük perakendecilerin sattığı Ezviz akıllı kameralar ve kapı zilleri piyasadaki en etkili takip yazılımına sahiptir.
Akıllı kamera ve kapı zili markalarının her biri Google’ın izleme hizmetlerini kullanırken, Blink ve Ring de ana şirket Amazon’dan yararlanıyor.
Uzmanlar, bu ev aletlerindeki casusluk ve izleme fonksiyonlarının varsayılan olarak otomatik olarak etkinleştirildiğini söylüyor.
Tüketiciler bu seçeneği devre dışı bırakabilir ancak bu, ayarların değiştirilmesini gerektirir ve cihazın veya uygulamanın bazı özelliklerinin artık çalışmamasına neden olabilir.
Televizyon ve çamaşır makinelerinde de durum farklı değil.
Akıllı TV menülerinin çoğu, bazıları kullanıcı verilerine dayanan kişiselleştirilmiş reklamlarla doludur.
LG, Samsung ve Sony, kullanıcılara ‘tümünü kabul et’ seçeneğini sunuyor ve istedikleri bilgileri tek onayla topluyor.
LG; Tüm çamaşır makinesi markaları arasında müşterinin adı, doğum tarihi, e-posta adresi, telefon rehberi, tam konumu ve telefon numarası gibi verileri en fazla toplayan markadır.
Yeni bir anket, insanların paylaşılmasından en çok endişe duyduğu verilerin bireyler ve arka plan konumları olduğunu ortaya çıkardı. Bunu fotoğraflar, telefon numarası ve tam konum takip etti.
Genel Veri Koruma Düzenlemeleri (GDPR) uyarınca şirketlerin topladıkları bilgiler ve bu bilgilerin nasıl işlendiği konusunda şeffaf olması gerekiyor. Ancak şirketler, özellikle bu değerli bilgileri uzun kurallar ve koşullar altında toplamamaktadır. gizler.
Üreticiler, bilgilerinin kullanımı konusunda müşterilere karşı şeffaf olduklarını ve toplanan bilgilerin cihaz ve hizmetleri güzelleştirmek için kullanıldığını savunuyor.