Konya Büyükşehir Tüketici Hakları Emniyet Müdürlüğü Tüketici Haklarını Koruyor
Konya Büyükşehir Belediyesi Zabıta Müdürlüğü bünyesinde hizmet veren Tüketici Hakları Polis Müdürlüğü, tüketicilerin bilinçlenmesine ve korunmasına katkı sağlamak amacıyla faaliyetlerini sürdürüyor. Marketlerde fiyat etiketlerinden haksız fiyat artışlarına kadar tüketici haklarının savunulmasına yönelik kontroller yapan birim, okullar ve alışveriş merkezlerinde de bilgilendirme faaliyetleri yürütüyor.
Konya Büyükşehir Belediyesi Zabıta Müdürlüğü bünyesinde hizmet veren Tüketici Hakları Polis Müdürlüğü denetimlerini aralıksız sürdürüyor.
Tüketicileri bilinçlendirmek, korumak ve sorunlarına çözüm bulmak amacıyla hizmet veren Tüketici Hakları Polis Müdürlüğü, öncelikle 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun kapsamında belediyeye gelen şikayetleri değerlendirip inceliyor.
Tüketici Hakları Polis Müdürlüğü’nün görevleri kapsamında; Piyasalarda fiyat etiketi kontrolü, indirimli satış kontrolü, haksız fiyat artışı kontrolü ve satıştan kaçınma kontrolleri bulunmaktadır. Birim ayrıca İl Ticaret Müdürlüğü ile koordineli olarak okullarda eğitim seminerleri düzenleyerek öğrencilerin bilinçlendirilmesine katkıda bulunmaktadır.
Bunların yanı sıra zabıta amiri alışveriş merkezlerinde ve nüfusun yoğun olduğu bölgelerde stantlar kurarak tüketici hakları konusunda vatandaşları bilgilendirmek için broşürler dağıtıyor. Tüketiciler her türlü şikayetlerini ALO 153 Açık Kapı ve 444 55 42 e-posta adresinden [email korumalı] 7/24 iletebilirler.
Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı